Development voor Scalebound mogelijk Geannuleerd – update

Slecht nieuws voor Xbox One bezitters en Platinum Games fans. Het ziet ernaar uit dat er op het moment niet meer wordt gewerkt aan Platinum Games nieuwste IP Scalebound.

Eurogamer meldt dat meerdere bronnen hebben bevestigd dat Platinum Games en Microsoft hun wegen zijn gescheiden en al sinds 2016 niet meer aan Scalebound hebben gewerkt.

De game werd voor het laatst getoond tijdens Gamescom 2016 in Augustus. Sindsdien was het nogal stil rondom over de game.

In de herfst ging het flink fout met de ontwikkeling van de game. Een deel van het development team kon de grote werkdruk niet aan en namen een maand vrij. Hierdoor raakten ze achter op schema. Ook had het team moeite met de game engine en misten ze deadlines. Uiteindelijk werd er besloten om het project stop te zetten.

Scalebound is nog niet officieel geannuleerd, maar de game staat niet meer op de xbox website en microsofts stilte belooft ook weinig goeds.

Scalebound werd bedacht door Hideki Kamiya, maker van Resident Evil 2, Devil May Cry, Okami en de Bayonetta games. De game verscheen voor het eerst op E3 2014 en was een van de meest geanticipeerde titels voor de Xbox One. Scalebound zou Platinum Games eerste action RPG worden.

Update: Microsoft heeft bevestigd dat scalebound is geannuleerd. Een woordvoerder van Microsoft gaf de volgende statement aan IGN: “After careful deliberation, Microsoft Studios has come to the decision to end production for Scalebound. We’re working hard to deliver an amazing lineup of games to our fans this year, including Halo Wars 2, Crackdown 3, State of Decay 2, Sea of Thieves and other great experiences,” reads the statement.

Bron: Eurogamer, Kotaku